Απομιμήσεις ξύλου

Κάποτε η απομίμηση των βενών και του χρωματισμού των ξύλων, όπως στις μελαμίνες και φορμάϊκες, ήταν κάτι που χαρακτήριζε τα φθηνά και χαμηλής ποιότητας προϊόντα, που μερικοί, ξυλουργοί ή πελάτες, τα θεωρούσαν αντιαισθητικά έως αποκρουστικά.
Στην άλλη πλευρά ήταν και παραμένουν τα επενδεδυμένα με φυσικό καπλαμά πάνελ ξύλου –ημίμασιφ επιφάνειες και τα πάνελ φυσικού ξύλου-μασίφ επιφάνειες.

Σήμερα, με την πρόοδο της ψηφιακής φωτογράφησης, της ψηφιακής εκτύπωσης και της τεχνολογίας των επενδύσεων των πάνελ ξύλου, τα προϊόντα με απομιμήσεις ξύλου έγιναν αποδεκτά τόσο από τον κόσμο του ξύλου, τους αρχιτέκτονες και τους διακοσμητές, όσο και από τους τελικούς καταναλωτές.

Σήμερα οι λεγόμενες διακοσμητικές επιφάνειες μιμούνται τέλεια τις βένες και το χρώμα του ξύλου, σε βαθμό που μπορεί να μπερδέψουν ακόμη και επαγγελματία.
Μάλιστα, σε μερικές περιπτώσεις μιμούνται ακόμη και την αφή του ξύλου.

Τελευταία εξέλιξη είναι οι επιφάνειες με εξατομικευμένο φωτογραφικό θέμα, π.χ. τη φωτογραφία σας, ένα λογότυπο κτλ. κάτι που μετράει στη διακόσμηση των διαφόρων επαγγελματικών χώρων.

Οι διακοσμητικές επιφάνειες – μελαμίνες, φορμάϊκες, φόϊλ, PVC κτλ.- διακρίνονται από τις επενδεδυμένες με φυσικό καπλαμά επιφάνειες από τη χαρακτηριστική τους τελειότητα.

Τα δείγματα του ξύλου όπως και του ορυκτού που φωτογραφίζονται είναι άψογα αισθητικά- αν και καμιά φορά τερατώδους ομορφιάς- ενώ στις επιφάνειες του φυσικού καπλαμά το ξύλο διατηρεί τις ατέλειές του, ρόζοι, σκασίματα κτλ.

Από την άποψη του κόστους, ο καπλαμάς με τη φυσικότητα και την ήρεμη ομορφιά του, που βάφεται ή λουστράρεται όπως θέλει ο πελάτης, κοστίζει ακριβότερα από κάθε άλλη διακοσμητική επιφάνεια.

Γι’ αυτό οι πωλητές και οι πωλήτριες επίπλων, στον πελάτη που παρατηρεί μια επιφάνεια και ρωτάει ανυποψίαστος:
-Τι ξύλο είναι αυτό;
πρέπει να διευκρινίζουν ότι ονομασίες όπως καρυδί, κερασιά, τριανταφυλλιά, βέγκε κτλ. υποδηλώνουν χρωματισμό ή σχέδιο βενών συγκεκριμένου ξύλου και όχι φυσικό ξύλο.

Έχει σημασία να ξέρει ο πελάτης τη στιγμή που δίνει παραγγελία ή αγοράζει έπιπλα, πόρτες, δάπεδα λαμινέϊτ, ξύλινες επενδύσεις κτλ. αν το προϊόν που αγοράζει είναι ακριβό, γιατί είναι ακριβό, αν είναι φθηνό γιατί είναι φθηνό κι αν είναι μεσαίας τιμής γιατί είναι μεσαίας τιμής.