Η εξέλιξη της φορμάικας μέσα από τις αξίες της νοικοκυράς

Τραπέζι με επένδυση Formica Envision (οραματιστείτε με τη φορμάϊκα) για εξατομικευμένη διακόσμηση.

Το υλικό-σύμβολο της μαζικής κατανάλωσης σήμερα γίνεται υλικό της εξατομικευμένης διακόσμησης και το «επί παραγγελία» παίρνει μια καινούρια διάσταση.

Η φορμάϊκα, δηλαδή το πλαστικοποιημένο χαρτόνι με το οποίο είναι επενδεδυμένη η επιφάνεια των πάγκων εργασίας καθώς και άλλων επιπλώσεων είναι ένα υλικό με κοινωνικές προεκτάσεις.

Όταν πρωτοεμφανίστηκε στη δεκαετία του ΄60, δίχασε το καταναλωτικό κοινό.

Διαφήμιση της φορμάϊκας στα χρόνια της αθωότητας. Ιστορικά η Formica έχει συνδέσει το όνομά της με τις αξίες της νοικοκυράς, καθώς ήταν ένα υλικό λειτουργικό (καθάριζε εύκολα η κουζίνα), πρακτικό και οικονομικό, με αποτέλεσμα η νοικοκυρά να έχει ελεύθερο χρόνο να κοιτάξει και την προσωπική της ζωή.

Από τη μια πλευρά τοποθετήθηκαν αυτοί που είδαν με σκεπτικισμό και απέχθεια ένα πλαστικό και ψυχρό υλικό να παίρνει τη θέση ενός οργανικού, φιλικού και ζεστού υλικού, όπως είναι ο φυσικός καπλαμάς, δηλ. το ξύλο.
Μάλιστα, συνέδεσαν το καινούριο υλικό με τον αμερικάνικο τρόπο ζωής, αφού η φορμάϊκα από την Αμερική ήρθε.

Στην άλλη μεριά βρέθηκαν κυρίως οι νοικοκυρές, οι οποίες δέχθηκαν τη φορμάϊκα με ενθουσιασμό!
Το καινούριο υλικό άλλαζε τον τρόπο με τον οποίο έβλεπαν τα έπιπλα, γιατί ήταν λειτουργικό (καθάριζε εύκολα η κουζίνα), πρακτικό και οικονομικό, με αποτέλεσμα να έχουν ελεύθερο χρόνο να κοιτάξουν και την προσωπική τους ζωή.
Μάλιστα, τα περιοδικά της εποχής είχαν συνδέσει τη φορμάϊκα και με τη χειραφέτηση της γυναίκας.

Τελικά, νικήτριες αποδείχθηκαν οι αξίες της νοικοκυράς, όπως έδειξε η μεγάλη εξάπλωσή του υλικού σε όλες τις χώρες του κόσμου.

Κατά τη διάρκεια των τελευταίων εξήντα χρόνων η φορμάϊκα γνώρισε την παγκόσμια αποδοχή από το πλατύ κοινό της μαζικής κουλτούρας.
Μάλιστα, η αμερικάνικη εταιρία που ανακάλυψε και λάνσαρε πρώτη τη φορμάικα, η Formica, όχι μόνο έχει παρουσία στις διεθνείς αγορές μέχρι σήμερα, αλλά εξακολουθεί να βρίσκεται και στην πρωτοπορία της παγκόσμιας βιομηχανίας επενδύσεων .

Formica Envision: Αλλάζει πάλι τον τρόπο με τον οποίο βλέπουμε τα έπιπλα μέχρι σήμερα

Τον Αύγουστο του 2013 ο όμιλος Formica γιόρτασε την επέτειο των 100 χρόνων του λανσάροντας ένα καινούριο προϊόν φορμάϊκας, που ονομάζεται Formica Envision (οραματιστείτε με τη φορμάϊκα).
Το προϊόν αυτό πάλι παίζει με την αλλαγή του τρόπου με τον οποίο βλέπουμε τα έπιπλα σήμερα – δίνει μια καινούρια διάσταση στην παραδοσιακή αξία της κατά παραγγελία επίπλωσης- αλλά βασικά η καινοτομία του πηγάζει από την ψηφιακή τεχνολογία.

Στους καταναλωτές της τελευταίας γενιάς η φορμάϊκα είναι γνωστή για τις εφαρμογές της σε πάγκους κουζίνας, έπιπλα, ντουλάπια, θρανία, επιφάνειες τοίχων κτλ..
Αυτά τα σχέδια, όμως, παράγονται σε μεγάλες ποσότητες, για μαζική πώληση.

Εν τω μεταξύ, τα τελευταία χρόνια παρατηρείται σε όλες τις κατηγορίες των διακοσμητικών και δομικών υλικών, όπως υφάσματα, κεραμικά πλακίδια κτλ. μια διαρκώς αυξανόμενη ζήτηση για εξατομικευμένα προϊόντα προστιθέμενης αξίας.

Λαμβάνοντας υπόψη τις βιομηχανικές δυνατότητες της ψηφιακής τεχνολογίας εκτύπωσης του σήμερα, η προσαρμογή από τη μαζική παραγωγή επιφανειών βαθυτυπίας (γκραβούρα) στην ψηφιακή εκτύπωση δημιούργησε ευκαιρία για την ανάπτυξη νέων προϊόντων που διευκολύνουν τη μετάβαση από τη μαζική παραγωγή στη μαζική προσαρμογή.

Η νέα σειρά προϊόντων Formica Envision αποτελεί ένα σαφές παράδειγμα ψηφιακής εκτύπωσης και καινοτόμων προϊόντων που έρχονται μαζί για να επεκτείνουν τις αγορές και τις ευκαιρίες.

Σε μια εποχή λοιπόν, όπου λίγο-πολύ όλοι μας έχουμε εξοικειωθεί με την ψηφιακή τεχνολογία, ο όμιλος της Formica, ο παγκόσμιος παραγωγός του ομώνυμου προϊόντος (φορμάϊκα), έκανε ένα τολμηρό βήμα λανσάροντας διακοσμητικά φύλλα με σχεδίαση, εικόνες και μοτίβα κατά παραγγελία, προκειμένου να απευθυνθεί στους σχεδιαστές και διακοσμητές που θέλουν να καλύψουν μεμονωμένες ανάγκες πελατών τους που τους ζητούν εξατομικευμένα έπιπλα ή διακόσμηση.

Τα νέα προϊόντα Formica Envision προορίζονται κυρίως για ρεσεψιόν, μπαρ, εστιατόρια, κέντρα διασκέδασης κτλ., αλλά και για το σαλόνι του σπιτιού σας, για να διακοσμήσουν π.χ. έναν τοίχο με μια επιφάνεια που θα απεικονίζει ένα αγαπημένο σας φωτογραφικό θέμα, ένα έργο τέχνης, ένα μοτίβο κτλ.
Βέβαια, πίσω απ’ όλα αυτά βρίσκεται η ψηφιακή εκτύπωση και πιο συγκεκριμένα η γνωστή από τους εκτυπωτές των κομπιούτερ τεχνολογία inkjet.

Για τους επαγγελματίες της επιπλοποιίας και της διακόσμησης τα προϊόντα της σειράς Formica Envision έχουν μεγάλη σπουδαιότητα, για τρεις λόγους:

(1). Η Formica στα επενδυτικά φύλλα είναι η πιο διάσημη φίρμα στον κόσμο, με προϊόντα πανταχού παρόντα, άρα η διάδοση των νέων προϊόντων θα είναι ταχύτατη.
(2). Η ψηφιακή εκτύπωση των επενδυτικών φύλλων είναι ακόμη αμελητέα, με εφαρμογές που περιορίζονται μόνο στην προτυποποίηση προϊόντων, με παραγωγή ακόμη σε αναλογικές πρέσες, άρα υπάρχουν ακόμη μεγάλα τεχνολογικά περιθώρια ανάπτυξης.
(3). Οι ίδιες δυνάμεις της αγοράς που προκάλεσαν την έκρηξη της ψηφιακής εκτύπωσης σε τομείς της διακόσμησης, όπως επιγραφές, λογότυπα, βιτρίνες, υφάσματα, κεραμικά, πλακίδια κτλ., είναι πιθανό να προκαλέσουν το ίδιο και στα επενδυτικά φύλλα.
Εξ άλλου, τόσο οι σχεδιαστές όσο και οι πελάτες τους πάντα θέλουν να προσαρμόζουν την εμφάνιση του χώρου τους στην προσωπικότητά τους, οπότε το «επί παραγγελία» παίρνει μια καινούρια διάσταση.

Από την άλλη πλευρά, έχουμε και άλλες δυνάμεις που θέλουν την έκρηξη της ψηφιακής εκτύπωσης στα επενδυτικά φύλλα, όπως είναι οι παραγωγοί μοριοσανίδας, MDF, και κόντρα πλακέ, οι οποίοι βλέπουν ότι η ψηφιακή εκτύπωση θα δημιουργήσει στην αγορά κίνηση και συνήθεια, που θα κάνουν ανταγωνιστικά τα προϊόντα τους.
Και βέβαια, με οδηγό τον όμιλο της Formica ακολουθούν και άλλοι παραγωγοί.

Το νέο προϊόν Formica Envision επιτρέπει στους χρήστες να πάρουν από το διαδίκτυο ένα ψηφιοποιημένο στοιχείο τέχνης και να δώσουν στην εταιρία παραγγελία να τους το προσαρμόσει στα επενδυτικά φύλλα της, για πολλές εφαρμογές σε τοίχους, πάγκους, παραβάν κτλ.
Το μόνο όριο είναι η φαντασία του πελάτη…

Οι επιφάνειες ψηφιακής εκτύπωσης που, κατόπιν παραγγελίας, απεικονίζουν ένα συγκεκριμένο φωτογραφικό θέμα, ένα έργο τέχνης, ένα μοτίβο , ένα λογότυπο κτλ. άρχισαν να χρησιμοποιούνται σε μπαρ, ταχυφαγεία, ρεσεψιόν, κέντρα διασκέδασης κτλ., αλλά και στα σαλόνια των σπιτιών για την οπτική ευχαρίστηση των ενοίκων.

Στις ΗΠΑ τα προϊόντα Formica Envision είναι διαθέσιμα από την Formica σε φύλλα που κυμαίνονται από 90Χ240 εκατ. μέχρι 120Χ360 εκατ.
Αν και δεν είναι κατάλληλα για εφαρμογές ποστ φόρμινγκ (τεχνολογία που χρησιμοποιεί θερμότητα για να διαμορφώσει το φύλλο, π.χ. ακμές πάγκου), τα φύλλα αυτά είναι διαθέσιμα σε κατηγορίες 10 (για γενική χρήση) και V4 (για κάθετες εφαρμογές που απαιτούν λεπτότερο επενδυτικό φύλλο).

Στους πελάτες παραδίδεται συνήθως το τελικό προϊόν τους μέσα σε 2-3 εβδομάδες από την παραγγελία.
Η ελάχιστη παραγγελία για τα Formica Envision είναι ένα φύλλο (μικρότερο μέγεθος φύλλων είναι 90Χ240 εκατ.) με κόστος αγοράς από τον κατασκευαστή από 8 έως11 δολάρια ΗΠΑ ανά τετραγωνικό πόδι (88 έως 122 δολάρια ΗΠΑ ανά τετραγωνικό μέτρο).

Τα ετήσια έσοδα του ομίλου της Formica από την ψηφιακή εκτύπωση διακοσμητικών επιφανειών επιπλώσεων, δαπέδων, τοίχων, κεραμικών πλακιδίων και επιφανειών συσκευασίας ξεπέρασαν πρόσφατα τα 57 δισεκατομμύρια δολάρια σε όλο τον κόσμο, ενώ η ταχεία ανάπτυξη αναμένεται να συνεχιστεί.